הוספת מעלית לבית ישן

יש שני מקרים עיקריים שבהם הדיירים שוקלים את נושא הוספת מעלית לבית ישן. לעיתים מדובר בבניין שהוקם לפני שנים רבות וכולל 4-3 קומות, לא בוצעה בו תשתית למעלית ולדיירים די קשה לעלות ולרדת בכל יום לקומות הגבוהות.

המקרה השני הוא כאשר מתקבל אישור לפרויקט תמ"א 38. במקרים הללו החברה הקבלנית מבצעת חיזוק של המבנה כדי למנוע את קריסתו בעת רעידת אדמה אפשרית. בתמורה לכך, החברה הקבלנית מקבלת אפשרות על פי היתרי הבנייה, להוסיף כמה קומות בודדות מעל המבנה הקיים ולכן חייבים להתקין מעלית עבור כל הדיירים.

הוספת מעלית לבתים ישנים וקיימים

באופציה הראשונה הדיירים פונים אל מהנדסי החברה כדי שיבדקו היכן אפשר יהיה לבצע הוספת מעלית לבית ישן, במיקום שיהיה נוח לכל אחד מהדיירים להגיע מהדירה שלו למעלית. יש מקומות שאפשר למצוא מקום מתאים לכך מעין פיר מקומת הקרקע עד הקומה העליונה. יש מקומות שבהם יש קיר או שניים אשר מפריעים ליצירת פיר זה ולכן יש צורך לשבור קיר או לבצע התאמה וכל זאת רק לאחר אישור של קונסטרוקטור, כדי לא לפגוע ביציבותו של המבנה.

אפשרות נוספת של הוספת מעלית לבית ישן היא באמצעות מעלית חיצונית. כך היא תעלה ותרד בין הקומות ויבוצע שיפוץ שיאפשר מעבר מהמעלית אל הפרוזדור וממנו אל הדירות השונות. המהנדסים המומחים שביצעו פרויקטים רבים מסוג זה, בוחנים את כל האפשרויות ובהתאם לפרמטרים מקצועיים רבים, הם מקבלים החלטה לגבי המיקום האידאלי עבור המעלית החדשה.

מעלית בפרויקט תמ"א 38

מבנים ישנים שקיבלו היתר בנייה לביצוע מיזם של תמ"א 38 ובחרו יזם, מקדמים תהליך זה. במסגרת פעולות הבנייה יתוכנן כבר בתחילת הפרויקט המיקום האפשרי עבור הוספת מעלית לבית ישן. המיקום ייקבע על ידי המהנדסים שבוחנים נושאים כמו גודלה של המעלית בהתאם לכמות הדיירים שיגורו בבניין מגורים זה לאחר התוספת של הדירות בקומות החדשות, כמו כן משקל המעלית והמיקום האופטימלי עבורה.

בדרך זו ייהנו הדיירים הוותיקים מהטבה באיכות החיים שלהם והדיירים החדשים שהדירה שלהם תמוקם בדרך כלל בקומה החמישית ואף גבוה מכך, חייבים מעלית במבנה שיש בו מעל ארבע קומות.

אם יש לכם צורך בביצוע פרויקט של הוספת מעלית לבית ישן, הצוותים האיכותיים שלנו ישמחו לעזור לכם. השאירו כאן את הפרטים שלכם ונציג שלנו ישוחח עם נציג הבניין שיחה ראשונית וגם יגיע למבנה לבחון את הנושא מקרוב.

שירותים נוספים: 

חברת מעליות ירטל
ירטל חברת מעליות

בואו לקבל הצעה משתלמת במיוחד

נשמח לעמוד לרשותכם ולתת לכם ייעוץ חינם