החלפת מעלית בבית ישן

מעלית בבית מעלה את איכות החיים ומעניקה לדיירים בו את האפשרות להתנייד בין הקומות בנוחות ובקלילות. המעלית היא פרקטית ושימושית בייחוד לדיירים קשישים או לדיירים בעלי מוגבלויות שאינם יכולים לטפס עוד במעלה המדרגות ומגיעים לקומה מעלה יגעים ומתנשפים. עם זאת, המעלית מחייבת אחזקה שוטפת ובשלב מסוים כדאי אף לבצע פרויקט של החלפת מעלית בבית ישן למעלית חדשה יותר, עם איכות גבוהה יותר ובטיחותית הרבה יותר.


חשיבה על מעלית

מעלית פרטית בתוך בית כבר איננה נחשבת למותרות והיום כשמתכננים בנייה של בית או שיפוץ בית, רבים בודקים אפשרות של הכנסת מעלית לבית. המעלית שימושית מאוד ומאפשרת התניידות בין קומות הבית בלי מאמץ וביתר נוחות. אנשים הסובלים מבעיות בריאותיות שונות אשר אינן מאפשרות להן לטפס במדרגות יכולים גם הם כיום ליהנות מבית פרטי של כמה קומות עם התקנת מעלית, אופציה זו עבורם הוא מרכיב חשוב ומשמעותי בבחירת הבית או בשיפוצו.

החלפת מעלית בבית ישן מתבצעת על-ידי חברת התקנת מעליות אשר מוסמכת ומתמחה בתחום. תחילה חופרים ויוצקים את בור המעלית אשר בתוכה ייבנה פיר המעלית, לאחר מכן מתחילים בשלב ההתקנות. ראשית מתקינים את הבוכנה הנדרשת ואת הדלתות בכל אחת מקומות הבית, לאחר מכן מתקינים את התא של המעלית ולבסוף מתקינים לוח פיקוד ומערכת חשמל. בתום העבודות מפעילים את המעלית ומבצעים ביקורת על תפקודה. השלב הסופי והאחרון נעשה על-ידי בודק מוסמך של מכון התקנים אשר מאשר את המעלית ומספק את כל האישורים הנדרשים לשימוש בה.

החלפת מעלית


החלפת מעלית
בבית ישן כדאי להחליף בכמה מקרים: הראשון הוא כאשר נראה שהמעלית התיישנה ולוקח לה זמן רב לנוע בין הקומות, השני הוא כאשר המעלית נוטה לבעיות ומתקלקלת לעתים קרובות מידי, השלישי הוא כאשר המעלית חוגגת יום הולדת 20 ומעלה והאחרון, כאשר תא המעלית הקיימת צפוף ואינו מכיל את הנדרש, למשל: עולה צורך להכנסת כסא גלגלים גדול יותר או כל מכשור אחר.

החלפת המעלית מתבצעת לרוב בתוך הפיר שקיים כבר אלא אם מדובר במצב שבו מעוניינים החלפת מעלית בבית ישן במקרה של מעלית קטנה מידי, במקרה זה מהנדסים מומחים צריכים לבחון אופציות חדשות למיקום המעלית החדשה והגדולה יותר שכן בפיר הקיים היא כבר לא תיכנס. לאחר שהוחלט המיקום החדש עבור המעלית, מתחילים בשיפוץ ובעבודות הכנה למעלית החדשה.

השאירו כאן את הפרטים שלכם ונשמח לתכנן ולבצע פרויקט של החלפת מעלית בבית ישן.

שירותים נוספים: 

חברת מעליות ירטל
ירטל חברת מעליות

בואו לקבל הצעה משתלמת במיוחד

נשמח לעמוד לרשותכם ולתת לכם ייעוץ חינם