החלפת מעלית בבית משותף

החלפת מעלית בבית משותף אינה עניין של מה בכך, כיוון שנדרשת הסכמה של כל הדיירים לביצוע פרויקט זה. מדובר בעלויות מאד גבוהות והסכום הכללי מתחלק בין כל דיירי הבניין. ככל שכמות בעלי הדירות היא גדולה יותר, כך העלות לכל דייר היא קטנה יותר. עם זאת מדובר בסכום לא מבוטל ולכן נושא האישורים של כל הדיירים אורך זמן.

החשיבות של החלפת מעלית

ברוב המקרים נשא החלפת מעלית בבית משותף הוא עניין אקוטי כיוון שמדובר בבטיחות של הנוסעים במעלית. מעלית שפועלת עשרות שנים במבנה נשחקת עם הזמן ולאחר שעברה הרבה תיקונים והחלפות של חלקי חילוף שונים, הגיע הזמן להחליף אותה במעלית מודרנית וחדשנית, אשר עולה ויורדת מהר יותר והיא גם בדרגת בטיחות גבוהה יותר.

תהליך התכנון של מעלית חדשה

מהנדס מטעם חברת מעליות מומלצת שמגיע לבניין המשותף בוחן באופן מעמיק את מצבה של המעלית ואת מצבו של הפיר. בהתאם לכך הוא ממליץ אם כדאי לבצע החלפת מעלית בבית משותף ואם אפשר להשתמש בפיר. אם כמות הדיירים לא השתנתה, אפשר להשתתף בפיר הקיים ולרכוש מעלית משוכללת אך בשטח זהה.

לעומת זאת אם מדובר בבניין שעבר הליך של תמ"א 38, נוספו מעל הגג כמה קומות ולכן כמות הדיירים גדלה, הוא בוחן אם יש אפשרות להזמין מעלית גדולה יותר שתמוקם במקום אחר במבנה וכך המעלית החדשה תוכל להעלות ולהוריד בכל פעם כמות גדולה יותר של נוסעים.

הזמנת המעלית

פרק הזמן מרגע הזמנת המעלית ועד הגעתה ארצה הוא של כמה חודשים ולכן בזמן הזה מבצעים את כל ההיערכות הנדרשת מבחינת הבנייה, הן אם מדובר במקום הנוכחי והן אם מדובר במקום חדש. המגמה היא לסיים את כל עבודות הבנייה או השיפוץ, עד הגעת המעלית.

התקנת מעלית בבית משותף

לאור העובדה שהדיירים יתקשו לעלות ולרדת ללא מעלית, צוות המתקינים עושה כל שניתן כדי לצמצם את הזמן שבו לא תהיה מעלית פעילה במבנה. לכן הם מנתקים ומפרקים את המעלית הישנה רק לאחר הגעת המעלית החדשה. העובדים מבצעים את ההרכבה המסובכת במלוא תשומת הלב ועל פי ההוראות המדויקות של היצרן.

בתום ההתקנה מגיע צוות בדיקה ובקרה מקצועי ביותר, אשר בוחן את ההתקנה ורק לאחר שהוא מוודא שהכול תקין, יש אישור להפעיל את המעלית להרצה. אם גם אתם מעוניינים בשיפור איכות החיים, דברו איתנו ונשמח להציע לכם תוכנית להתקנת מעלית חדשה.

חברת מעליות ירטל
ירטל חברת מעליות

בואו לקבל הצעה משתלמת במיוחד

נשמח לעמוד לרשותכם ולתת לכם ייעוץ חינם