חוק אחזקת מעליות

כיום כמעט בכל בניין ומבנה תמצאו מעליות בגדלים שונים אשר מתוחזקות על ידי חברות ניהול ותחזוקה שונות. במדינת ישראל קיים חוק אחזקת מעליות אשר כל חברת מעליות ותחזוקת המעליות חייבים לעמוד בהם לצורך בטיחות המשתמש המקסימלית ותקינות של מעליות באופן שותף.

ענף המעליות מפוקח על ידי גוף ששמו מנהל הבטיחות שמשרד הכלכלה והתעשיה באמצעות בודקים מוסמכים מטעם המשרד אשר עורכים בדיקות תקופתיות של אחת לשישה חודשים. במידה ומתגלים ליקויים, אי סדירות מסוימת בפעולת המעלית אשר עלולים לסכן את המשתמשים במעלית או אי עמידה בחוק אחזקת מעליות, משרד הכלכלה רשאי להוציא צו האוסר את המשך הפעילות של המעלית עד לתיקונה המלא והחזרתה של המעלית לפעילות תקינה ואינה מסכנת אף נפש חיה.

מה כוללת תחזוקה של מעליות?

חוק אחזקת מעליות חלה על כל חברת תחזוקה של מעליות וכל חברה באשר היא מחויבת לעמוד בו. הליך התחזוקה של מעלית כולל טיפול בחדר מכונות של המעלית, פיר המעלית ושל המסילות, בדיקה של הפעילות של המעלית ועצירתה בכל קומה בנפרד ובדיקה של גג המעלית. בסיום הבדיקות הרלוונטיות לתקינותה של המעלית, הטכנאי ימלא דו"ח ועליו להשאיר את המעלית תקינה ללא תקלות נוספות. בשיתוף עם חברת מעליות ירטל הנכם יכולים להיות רגועים ובטוחים שהמעלית שלכם תשרת אתכם לאורך שנים ארוכות.

תקלות נפוצות של מעלית

כמו בכל מכשיר אחר בו אנו משתמשים, ישנם הוראות הפעלה ותחזוקה נכונים. במידה והנוסעים וחברת תחזוקה אינם ישתמשו במעלית באופן נכון, עלולות להופיע תקלות שונות. בין התקלות המוכרות ניתן לראות תקלות עיקריות כמו:

  • אי התאמה בין הגבהים של מעלית לבין רצפת המבנה
  • חוסר בשימון של מסילות וגלגלים השונים עלול ליצור רעידות במעלית תוך כידי הנסיעה
  • מעלית אשר עוצרת בלי להשלים את נסיעתה. במקרה הזה יש ללחוץ על כפתור ההורה למעלית להגיע לקומת הקרקע או לקומה הכי עליונה.
  • מעלית תקועה בקומת הקרע ועוד תקלות רבות.

איזה שירותים תמצאו אצלנו?

כל מעלית היא שונה אחת מהשנייה ומתאימה לשימוש שונה. כל מעלית תתאים למבנה אחר בהתאם לגובה הבניין ולצורך השימוש של דיירי המבנה. חברת מעליות ירטל מתמחה במתן שירות כמו התקנת מעליות בבניין חדש וישן, הוספת מעליות, החלפת מעליות, הוספת מעליות משא, בניית מעליות והחזקתם.

אם אתם זקוקים למעלית חדשה או כל מעלית אחרת, תפנו אלינו לחברת מעליות ירטל אשר מתמחה ובעלת ניסיון רב בענף המעליות.

שירותים נוספים: 

חוק אחזקת מעליות
ירטל חברת מעליות

בואו לקבל הצעה משתלמת במיוחד

נשמח לעמוד לרשותכם ולתת לכם ייעוץ חינם